ویژه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد 57: دقت بچه های تئاتر :سوتی  در انتشار خبر اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد !!!!!و انعکاس سخنان رییس حوزه هنری در مراسم اختتامیه !


 یزدفردا "وارده :مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد دیروز در یزدبرگزار شد و در خبر ی اختتامیه جشنواره تئاتر استان را اینگونه منتشر نموده اند و البته هر چه گشتیم نیافتیم ،نگردید چون حاج محمد آقای ملک ثابت ریاست عالیه حوزه هنری استان حتی نزدیک سن برگزاری مراسم هم نشدند چه برسد که در ادامه سخنان استاندار سخنانی هم ایراد نموده باشند .


خبر را به دقت بخوانید و تصاویر اختتامیه  را که حاج محمد ملک ثابت رییس عالیه دوست داشتنی حوزه هنری استان را در سالن برگزاری نمایش نشان می دهد را نیز مشاهده  تا پیداکنید رابطه سخنان ایراد شده ایشان و مراسم اختتامیه را ؟؟!!!و دقت بچه های تئاتر استان در انعکاس خبر هایشان را !!!!


 
  کد خبر : 89082214352363     سرويس ..... :  يزد     زمان : 14:35   شنبه 22 آبان 1389      
 
هنر در نهادينه كردن ارزش ها نقش مهمي بر عهده دارد
 
 

   
.

استان ها: استاندار یزد، بر اهميت نقش هنر در فرهنگ سازی و نهادینه کردن ارزش ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری .... از استان یزد، محمد رضا فلاح زاده امروز (22آبان) در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استان یزد در تالار فرهنگ یزد، نقش هنر و هنرمند در انتقال مفاهیم و ارزش ها و فرهنگ سازی را مهم و حساس توصیف کرد و اظهار داشت: هنر در اعتقادات ملت مسلمان ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه هنر به ویژه هنر تئاتر می تواند وسیله انتقال دانش و تجربیات گذشتگان به نسل جوان باشد، گفت: مسلمانان به خصوص شیعیان جهان اسلام، جایگاه و اهمیت ویژه ای را برای فرهنگ و هنر قائل هستند.

استاندار يزد افزود: پیشینه مسلمانان به خوبی نشان می دهد که اهمیت فرهنگ و هنر برای آنها بسیار مهم و با ارزش بوده است.

فلاح زاده با بیان اینکه مهم ترین ویژگی تئاتر بعد از انقلاب اسلامی توجه به ظلم ستیزی و دستاوردهای انقلاب بود، تاکید کرد: هنرمند باید به دنبال ارزش های انقلاب و ترویج فرهنگ غنی دین مبین اسلام باشد.

فلاح زاده، تعزیه های برگزار شده در رثای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را از اولین نمایش هایی دانست که تحول عظیمی در عرصه انتقال مفاهیم والای اسلام ناب محمدی(ص) همچون ظلم ستیزی و... به وجود آورد.

وی، از هنر به عنوان سریع ترین و ماندگار ترین روش برای انتقال مفاهیم به اذهان گروه های مختلف جامعه یاد کرد.

استاندار یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید، اظهار داشت: هنر تئاتر در اوائل انقلاب با دستاوردهای انقلاب اسلامی عجین شد و در دوران دفاع مقدس بیشتر به مباحث دفاع مقدس پرداخت.

فلاح زاده، به اهميت تدوین سند توسعه هنر استان یزد اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: با تدوین این سند، اهداف، راهکارها و وظایف هر یک از بخش ها مشخص می شود.

در ادامه، محمد ملک ثابت، رئيس حوزه هنري استان يزد اظهار داشت: تئاتر در بعد از انقلاب پوياتر شد، ولي عدم آموزش مستمر و به روز نبودن بحث تئاتر و نيز كمبود متون بومي باعث شد تا تئاتر يزد جايگاه واقعي خودش را كسب نكند.

ملك ثابت گفت: سالن هاي نمايش استان يزد متاثر از عملكرد تعدادي هنرمند بود كه عاشق كار بودند و با امكانات محدود كار کردند.

رئيس حوزه هنري استان يزد با اشاره به اينكه روحيه مردم براي استقبال از تئاتر كم است، تصريح كرد: در يزد چون تئاتر با مخاطب و كساني كه قرار است هزينه اصلي تئاتر را تامين كنند رابطه خوبي نداشته بار اصلي روي دوش هنرمندان بوده است.

رئيس حوزه هنري استان يزد در ادامه عنوان كرد: به صراحت مي توان گفت عوامل دولتي چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب سرمايه گذاري شايسته اي براي تئاتر نكرده اند.

وی بحث اصلي در تئاتر را كمبود متون نمايشي بومي و تاثير گرفته از فرهنگ و سنت اسلامي ايران دانست و افزود: متاسفانه اين مسئله سابقه ديرينه داشته است و هنوز هم در اين زمينه رشد نكرده ايم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره با اهداي لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل شد.

پايان پيام/

 
 

ویژه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد(35): گزارش تصویری : مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استان یزد

 یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا